9 Mayıs 2010 Pazar

Ektiğim hiçbir tohum çıkmıyor, sorun ne?

Doğanın ritmine uygun davranmamış olmaktı sorun. Ritmi tutturduk işler yoluna girmeye başladı. Nisan ayında iki ayrı tur ektiğim sebze tohumlarının hiçbiri çıkmadı, toprak dedim, sera dedim, su dedim olmadı. Sonunda Ufuk'un ocak ayında fantastik tohumlar çıkmazsa diye yanlarına sokuşturduğu domates tohumlarından yetişen fideleri ektik. Kalan yerlere de yerli tohumlardan yetişmiş fideleri yerleştirdik. 2 Mayıs (biyodinamik takvime göre tohum ve meyve gününde) ektiğimiz fidelerden, topraklı ektiklerimiz dışındakilerin tamamı öldü. Burnumun direği sızlarken nerede hata yaptığımı düşündüm.

Çatal domatesler dışındakiler ölmüştü. Aralarındaki tek fark domatesleri saksılarındaki topraklara birlikte gömmüş olmamdı. Pazardan aldığım fideleri ise, samanı eşeleyip kartonu deldikten sonra açtığım deliklere yerleştirmiştim. Kartonun altındaki toprak oldukça sıkı, kökleri sarmamış olmalı.

5 Mayıs'ta yeni bir hamle yaptım. Önce her fide için bir yer hazırladım. Samanı aralayıp kartonda küçük bir saksı çapında delikler açtım. Altındaki toprağı fide dikme çubuğu ile yumuşattıktan sonra üstüne bir saksı dolusu torf, toprak ve gübre karışımı koydum. Pazardan aldığım fideleri bu toprağa açtığım deliklere yerleştirip elimle yerlerini sıkılaştırdım.           

İşe yaramış gibi görünüyor. Fotoğraftaki yataklardan üçünde domates, biber, patlıcan çeşitleri, diğer üçünde mısır, fasulye, yemeklik kabak ekili. Acur ve salatalık fideleri büyüyor, fasulyeler filizlenince onları da yerlerine taşıyacağım. Fotoğraf makinesini şarj edince sebzeliğin son halinin fotoğraflarını çekeceğim.

Doğanın ritmi diye başladığım yazının konusu başka bir yöne kaydı, toparlıyorum. Bamya tohumları 5 günde, roka ve marullar 3-4 günde filizlenince anladık ki, zamanı gelen tohum koşullara çok da bağlı olmaksızın filizleniyor. 

Bu arada serada ayçiçeği filizlendirmeye çalışıyorduk, çok sudan çekirdekler çürüdü. Pazardan aldığım yerli çekirdekleri doğrudan yerlerine (sebze fideleri ektiğim yöntemle, toprak dolu çukurlar oluşturarak) ektik. Suladık. Filizleri görene kadar da su vermek yok... Önümüzdeki yılın tohumlarını Bozburun'da Şubat-Mart aylarında ekmeye karar verdik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder