3 Ocak 2010 Pazar

Dolapta soğuk katlama, bahçede kompost

Lodos beklendiğinin aksine yağmur getirmedi.
Kompost kovalarını açtım. İkinci kovayı (1 aylık) havalandırmak için bahçeye boşalttım.




İlk kovamızın (Kasım'da başladık Aralık başında dolmuştu) görüntüsü bana umut veriyor. Funda toprağına benzemeye başladı.





27 Aralık'ta ektiğim kadife çiçekleri yeşil başlarını gösterdi. Ufuk'un diktiği fıstık çamları büyüyor, doğu mazıları da düşündüğümüzden tez canlı çıktı.



Şifalı bitkiler sarmalı için fesleğen, mercanköşk, nane, lavanta, aloe vera, ıtır, biberiye, kekik fideleri hazırladım. Kişniş, dereotu, maydanoz, kimyon tohum olarak bekliyor.

Yaban mersini, alıç, iğde ve pavlonia tohumları (plastik pasta kutularında) henüz uykuda...

 


Ufuk Ekim'de soğuk katlamaya koyduğu doğu mazılarından 4 tanesini bahçeye taşıdı. Diğerlerinden henüz ses seda yok.



1 yorum:

  1. Ah o ektiklerimizin basini uzatma anini gormek yok mu! Ne keyif, di mi?

    Buyuk ihtimal arastirmissinizdir ama uyarmadan edemedim. Burada ogrendigimiz kadariyla pavlonia cok hizli buyuyen ve yayilmaci ruhu olan bir agac. Koklerinden yeni surgunler vererek yayiliyor. Aslinda ahsap projelerinde ve malc icin kullanmak icin ideal. Cicekleri de cok guzel.

    YanıtlaSil