9 Mayıs 2010 Pazar

Deliveren çilekleri

Mollahasanlar halkının 'yediveren' dediği çileğe inatla 'deliveren' diyorum, baktım düzeltemiyorum bırakmaya karar verdim. Pazardan 12 deliveren fidesi alıp diktik, yerli çileklerden daha iyi gelişmiş fidelerdi, aldığımda çilekleri büyümeye başlamıştı. Yerlerine alışınca gelişip pembeleştiler. Bir tanesini kopartılmış ama yenmemiş olarak samanların üzerinde bulduk. Bazen bu tür faili meçhul olaylarla karşılaşıyoruz. İlk şüpheli tarla fareleri. Arazinin her yeri onların yuvaları ile kaplı. Yuvaları kertentelerle ortak kullanıyorlar. İki gün önce masanın yanından alımlı alımlı geçen fosforlu yeşil kertenkele (25-30 cm boyunda) ben kıpırdanınca fare deliklerinden birinde kayboldu. Makine elimde sandalyenin üzerine tüneyip bekledim. 5 dk sonra başını çıkardı ancak objektifim onu çekecek kadar iyi değildi. İki kez kuyruğunu gördüğüm dev kertenteleyi fotoğraflayana kadar bu güzelim çilekle idare edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder